torsdag 22 mars 2012

Grusnejlika - ett säkert kort


Häromdagen sådde jag lite grusnejlika som jag tycker är en helt underbar sommarblomma. Och beviset för att den är lättsådd har ni på bilden som föreställer en av fjolårets egensådda plantor. I år drömmer jag om grusnejlika i massor. Den passar bra till det mesta, förra året fick den ge sällskap till mina rosa pelargoner. Den står sig fint hela säsongen och på hösten samlar man enkelt fröer och försäkrar sig om blomsterprakt även nästkommande säsong. Måste nog så ännu fler...

1 kommentar:

  1. jag håller med dig, den är en superduperväxt! Såg ditt tidigare inlägg om Actinidian och som jag vet är det bara hanplantorna som får färgade blad och det först efter några växtsäsonger - segstartad. Den kan bli stor i gynnsamt läge.

    Kram

    SvaraRadera