torsdag 10 januari 2013

Trädgårdsbokslut juli-september

Jul-sep 2012. Ja vad gjorde jag egentligen under den här perioden, vattnade och plockade med mina blommor såklart. Plockade buketter - luktärter, harört, malva och rosenskäror... Kanske i månadsskiftet sep-okt fyndade jag några buskar såsom liten pärlbuske, vipphortensia och buskpion. Ska bli riktigt spännande att se hur de klarat vintern och hur de kommer utvecklas under nästa säsong. Och så ska ju projektet slutföras med mer grävning och nya grannar till buskarna... Kommer bli stora ytor att fylla både med buskar och perenner, men kanske mestadels med sommarblommor (för att inte överskrida trädgårdsbudgeten).

Okt-dec 2012
Det går ju inte att summera hösten utan att ta med lökplanteringen som skedde ända fram till slutet av november. Nu vet jag att det går att sätta lökar i mörkret med pannlampa och med snöslask som ramlar nner från himlen. Ska bli riktigt spännande att se hur mina tulpaner utvecklas och om jag kan få till mitt vita hav med tulpanen Purissima.

Sen blev det ju en del höstpyssel med mossa som bas och som man helt enkelt inte kan misslyckas med. Däremot misslyckades jag med att driva fram vilda uppgrävda liljekonvaljer så framöver får det bli köpta  iskonvaljer.

Säkert en del glömt men nu är jag sugen på att blicka framåt. Ägnar mycket tid åt frökataloger men har ännu inte sått något, får se när det börjar klia ordentligt i fingrarna.

Lite tråkigt inlägg utan bilder det här, men min blogg har drabbats av att ikonen bläddra och hämta bilder sparade i datorn inte fungerar för tillfället, hoppas det funkar snart igen...

Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar