fredag 12 juli 2013

Min vita rabatt

Så här blev min nya vita rabatt som blev klar för ett tag sedan. 

Ska bli riktigt kul att se hur resultatet blir när allt har växt till sig. I hörnet frösådd rosenvial som nu hamnat lite varstans i min trädgård efter lyckad sådd. Sen höstsilverax atropurpureum, daggfunkia elegans och så väldigt mkt vit blågull och anagrambräcka från sådden tidigt i våras. Sen blev det även plats för vit daglilja och två vita aklejor. Och så vit löjtnantshjärta - nu har jag nog fått med allt...

Måste erkänna att det tog emot att gräva och fixa så här mitt i sommaren men när det väl är dags för planteringen är det ju hur kul som helst. Väntar nu på mer trädgårdslust så jag kan gräva ner min nya vingbenved och mina nya aroniabuskar som jag köpte för ett tag sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar