söndag 9 februari 2014

Dubbelblommande marguerit - en övervintrare

Nu har vårkänslorna börjat strömma till och igår roade jag mig med att plocka in lite blommor från vinterförvaringen. Förutom pelargoner har jag sparat silvernjurvinda, plättar i luften, murgröna och dubbelblommande margueriter. De var i lite varierande skick men jag hoppas att det ska gå att jaga liv i det mesta. Silvernjurvinda övervintrade jag första gången förra vintern och det gick jättebra.

Dubbel marguerit köpte jag första gången förra året och tycker de både är söta, romantiska och lite moderna i stilen beroende på vad de får för krukor och sällskap. Mycket roligare än den vanliga enkelblommande med gul mitt. Tyckte att de klarat vinterförvaringen väldigt bra och förevigade med ett foto - så hoppas jag kunna visa en sommarbild där de är gröna och fina och full med blom...
                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar