måndag 13 juli 2015

Muskatellsalvia - värd att vänta på


Just nu blommar muskatellsalvia i min trädgård. Köpte en fröpåse för några år sedan och och sådde i min rabatt med buskrosen "Stanwell perpetual" och rödbladig fläder. Muskatellsalvian är tvåårig och några frösådder har jag som tur är missat när jag rensat. Några små plantor har jag flyttat till en annan rabatt men de kommer blomma först nästa år. Tycker muskatellsalvian är fantastiskt fin och ska se till att ta tillvara fröerna. Det är en viss charm med tvååriga växter, de dyker upp lite som gubben i lådan och just muskatellsalvian är väl värd att vänta på.


Just nu öser regnet ner så jag passar på att visa en bukett från midsommar. När inte sommaren ställer upp får man plocka in trädgården istället. Får nog gå ut vid nästa uppehåll och plocka in lite trädgård. I vasen står blad från höstsilverax ihop med fransk trift, väldigt enkelt men fint tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar