fredag 28 december 2012

Vitaminkur

En rejäl förkylning slog till på julaftonskvällen och igår var det hög tid att friskna till. Jullovet är visserligen långt men det ingår inte i mina planer att ligga i sängen och snora. För att hjälpa  antikropparna på traven var det läge för en vitaminkur. För en trädgårdsnörd är det en riktig vitaminkur att få åka iväg till blomsteraffären och inhandla lite nya växter. Snart ska julen dansas ut och det är dags för lite vårprakt. Jordvivor hade redan dykt upp och inhandlades så klart i rask takt. De fanns i lysande färger men de som fick följa med hem var de vita. Fortsatte med vita hyacinter på rea... Favoriten plättar i luften. Riktigt knubbiga kalanchoe - en variant med svulstiga limegröna knoppiga blommor som jag inte har sett tidigare. Lite blandat grönt till en grupp. Ja det var ritkigt svårt att hålla fingrarna i styr och självklart glömde jag bort min förkylning för en stund...

Kanske var det denna vitaminkur som gjorde att jag kunde frysa mig igenom ett par timmar på en blåsig skridskobana i förmiddags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar