söndag 11 mars 2012

Hej vår!



I helgen var det dags för den första lilla vårkrukeplanteringen och nu känns det att våren äntligen är här. Det är härligt blött i trädgården, jag har sett en skymt av snödroppar och krokus och tulpanblad sticker upp lite varstans. Det mesta i rabatterna är klippt och fixat och alla sköna växters följetong får gärna sätta fart nu.

Att våren innehåller en del bakslag blev jag abrupt påmind om igår kväll när vädergudarna helt plötsligt bjöd på otäck hagelstorm med blixtar och dunder. Ut i haglet för att snabbt få in pållarna och sen tillbaka till tv-soffan och melodifestivalen tänkte jag. Kvällen blev strömlös så någon melodifestival blev det inte och stearinljusen dög inte till att läsa trädgårdstidningar, så det blev en lite annorlunda lördagkväll för mig - varken tv, dator (trädgårdsbloggar mm) eller trädgårdstidningar. Nu är det åter ordning på torpet - här ligger jag i soffan med både tv och dator på. Och jag är väldigt nöjd med mina fina orkidéer som jag handlade häromdagen på M-blommor i Motala (snart Plantagen tyvärr).



PS. Kämpar på med mina bilder och har precis varit ovän med Picasa och överföring av bilder en stund, det visade sig bero på problem med att spara själva blogginlägget - så det finns fortfarande hopp om bilder (dock i väldigt varierande kvalitet).


2 kommentarer:

  1. Va? Ska M-blommor bli ett opersonligt Plantagen? Nåväl, en sak mindre att sakna hemifrån ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken vårig och fin välkomstplantering!

    Ha en finfin onsdag,
    Rebecca

    SvaraRadera