fredag 11 januari 2013

Fröinventering

Nu är jag riktigt sugen på att börja så... En fröinventering visade att jag har en del godbitar, en del överblivet från tidigare år och en del som inhandlades billigt på rea i höstas. Buskkrassen "Whirlybird Cherry Rose" var dock en besvikelse, jag som nogsamt aktar mig för rött och orange fick buskkrasse som var ganska lik den vanliga orangea. I år får det bli den ljust ljust gula slingerkrassen "milkmaid". Sugen på lite svart inblandning i rabatterna och tror min svartvita tulpanblomning i buskrosrabatten ska få en förlängning med några svarta och vita luktärtstorn. En repris från förra sommaren får det bli med vit klätterväxt vid entrén, hoppas på lite tidigare blomning bara... Ett fat med rädissådd blev det med lite gamla rädisorna, får se om det kan bli en lite nyttiga skott att blanda upp salladen med. Ha det fint!









1 kommentar:

  1. Har du några tips på fröer som är lätta att lyckas med? Jag lyckas aldrig, men vore kul om det fanns något man kunde klara av och bättra på frö-självförtroendet en aning ;)

    SvaraRadera