onsdag 30 januari 2013

Iskristaller i mörkret

Ibland är vintern faktiskt alldeles fantastisk och det var den vid några tillfällen förra veckan. Omväxlande plus och minusgrader gjorde att träden blev frostiga och fulla med stora iskristaller. En dag var solen framme och det var vackrare än vackrast, men då hade jag ingen kamera till hands. En kväll däremot slogs jag av månljus och en gnistrande björk när jag var ute för att natta hästarna och det var så fint att jag var tvungen att gå in igen och hämta kameran. För att uthärda mörkret har vi fixat belysning av några träd varav den gnistrande björken är ett.


Kameran och fotografen gör inte riktigt trädet rättvisa...



Ytterligare en stam har uppåtriktat ljus (från tre mindre spotlights varav det för tillfället endast är två som fungerar). I somras lät jag malörten sprida sig i den här rabatten och en rugge har jag bundit upp vid stammen, och det gjorde sig riktigt bra som belyst i mörkret...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar