måndag 11 juni 2012

Plommonrekord?


Den här sommaren blir den femte sommaren som vi bor här på Haga och jag kan komma ihåg lyckokänslan från den första sommaren. Äntligen hade vi hittat vårt lilla hästställe på landet, perfekt placerat mellan Linköping och Motala. En stor och mysig torpträdgård med en gammal brunn med lavendelrundel och en rabatt kring det enda fruktträdet som var ett plommonträd blev vår. Jag började direkt att stöka runt och gräva och köpte rosor och perenner. Varje sommar har jag hoppats på en stor skörd av de goda Victoria-plommonen men hittills har plommonträdet varit en besvikelse. Förra året bjöds vi på den största skörden som bestod av ca tjugo plommon. I år när vi firar femårsjubileum kan vi kanske ha en riktig plommonfest - det ser i alla fall riktigt lovande ut så här långt, hoppas hoppas...  

3 kommentarer:

  1. Vad härligt! De är så goda, Viktoriaplommonen. Vi fick en rekordskörd första året vi bodde här men sedan dess har det inte varit särskilt mycket. Jag har inte tittat till trädet i år än, men vi kanske också får massa plommon. Hoppas... :-)

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tiden går! :) Hoppas ni får många fina plommon.

    SvaraRadera
  3. Fin blogg! Och å, ska genast pila ner till mina plommonträd och se om det möjligtvis skulle kunna se ut som ett kommande rekordår hos mig också :-)

    SvaraRadera