söndag 18 november 2012

Nytt pysslat - malörtskrans...


Hoppas ni alla haft en härlig novemberhelg. Här har det pysslats en del... Bilden ovan visar en malörtskrans som får pryda vår gamla fönsterram som utgör väggprydnad året om hemma hos oss. Ibland är det enklaste det finaste. Men kransen har faktiskt prytts med ett trasigt halsband med pärlor i silvrigt och lila. Diskret finlir som bara syns vid närmare granskning...

Bildöverföringen är inte på min sida idag så jag får återkomma med mitt mosspyssel som jag ägnat en del av eftermiddagen åt.

I veckan hoppas jag hinna peta ned mina sista ca 100 tulpanlökar (för att skapa mitt vita hav i vår med hjälp av tulpansorten Purissima el White Emperior). Har aldrig provat att sätta lökar med pannlampa men det kanske får bli så för det skulle vara sååå förargerligt om det fryser på... 

Ha det fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar