tisdag 17 januari 2012

Inte bara för tanter


Senaste besöket på M-blommor i Motala resulterade i inte bara en utan tre Sankt Paulior -  en blomma som jag tidigare betraktat som en tantblomma. Jag väljer tanken att den fått ett uppsving och är lite inne hellre än att det är jag som blivit tant! Sankt Paulian har dykt upp i nya varianter och färger de senaste åren. Jag hittade en jättefin variant med två av de fem kronbladen som är rent vita och övriga tre med lilarosa inslag vilka matchar mina lila gardiner, filt och kuddar i vardagsrummet perfekt - matchningen är total!



Mina paulior inhandlades på nyårsafton när jag var TVUNGEN att åka och köpa en "gåbort-blomma". Då gjordes även en liten våriris-suckulentkruka...


Som ni ser har våririsarna gjort sitt och min suckulentboll (vet faktiskt inte vad den heter) behöver nytt sällskap. Tur att vi ska bort på lördag kväll igen... 

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar