tisdag 26 februari 2013

Just nu...

... njuter inifrån av den vackra vintersolen. MEN deppar samtidigt över de hemska minusgraderna. Skulle det inte bli omkring 10 plusgrader den här veckan??? Skulle hellre gå loss med sekatör och såg på min stora schersminbuske och ta några klipp på mina snart tvååriga (hos mig) äppelträd. Men det får allt vänta tills det inte är tio minus ute.
... funderar på om jag ska göra färdigt den härliga ritningen över en vacker gårdsträdgård som berikats med ett växthus. MEN jag blir ju såå avundsjuk, vill oxå ha ett växthus att pyssla i. För någon vecka sedan hade Aftonbladet ett reportage över ett hemmabyggt växthus av gamla fönster och det verkade så enkelt i mina ögon. Vi har ju gamla fönster och behöver bara lite lecablock (och lite till). Men min sambo slog snabbt bort dessa optimistiska tankar, blir inget växthus för oss de närmsta åren.
... tänker jag att snart ska jag ta ett tag och sortera alla mina trädgårdstidningar. Bort med höst och vinter och fram med härlig vår- och sommarinspiration.
....funderar jag på att organisera mina trädgårdsmål lite grann, kanske får bli en "att göra"-lista med realistiska mål.

1 kommentar:

  1. Tycker att-göra-lista lät som en bra idé. Att du inte får drömma om ett växthus är värre. Det klart ni ska fixa ett växthus om ni har fönster, lecablock är ju inte alls dyrt. Säg till honom att skärpa sig ;)

    SvaraRadera