söndag 10 februari 2013

Pergoladrömmar



 Just nu planerar jag trädgården till ett hus som inte ens är byggt än. De blivande husägarna är sugna på en pergola vilket ju är perfekt för att få lite höjd i en platt nyanlagd trädgård. Det roliga med pergolor är att de kan se ut nästan hur som helst och därmed kan man få dem att passa in i så gott som varje trädgård. En vacker dag ska jag ha en pergola i min egen trädgård oxå och efter att ha bildgooglat på alla underbara rospergolor är jag ännu mer sugen. Men till min egen trädgård blir det nog en enkel pergola, kanske tillverkad av de gamla granstörarna som ligger och väntar på logen ifall de är tillräckligt kraftiga. Rosen i fråga är i alla fall utvald, det får bli den fina och starkväxande Venusta Pendula.







källa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar