söndag 6 november 2011

Kalashelg!

Sitter och summerar helgen och kan som vanligt konstatera att man inte hinner allt man vill.  I helgen har vi haft kalas och barnkalas för vår stora tjej som fyllt fyra år så det finns en anledning till att löven ännu inte är ihopsamlade, att rosorna inte är kupade och att planteringshörnan och redskapsboden ännu inte är städade. Men det blir det nog tid för framöver, lite tråkigt att jag inte hunnit motionera min lilla häst...Men det har ändå varit en KALAShelg och det var jättekul att ha barnkalaset delvis i trädgården med lekar och en skattjakt som slutade med att godisskatten hittades i stallet.

En sak som jag i alla fall har hunnit med att göra efter konstens alla regler är att jag har vinterskyddat mina vinrankor. Har en planta av okänd sort som är ett skott från kompisarnas granne och som är inne på sitt andra år hos oss och en ny sockerdruva "Précoce de Malingre" som mina svärföräldrar skänkte mig i somras. Den senare hade två små klasar med druvor när jag fick den och de mognade till de absolut sötaste små druvor som jag smakat. Så när det fryser till ordentligt ska jag fylla på med torra löv och stänga till plasten lite mer för dem druvorna vill jag absolut ha fler av... Den första vinrankan har inte riktigt velat växa till sig, så än så länge har vi en stor spaljé med en pytteliten vinranka under. Jag hoppas att mitt pjoskande lönar sig så den börjar växa. Till dess får spaljén utgöra hänganordning för diverse lyktor:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar