måndag 9 april 2012

Pelargontrapp

Jag drömmer om en pelargontrapp ute i trädgården. I helgen har en beställning skickats iväg så jag blir snart ägare till 12 nya fina exemplar. Det råkar vara så att jag har den perfekta trappen (av typen varannanstegs lofttrapp) liggandes på vinden, men min kära sambo håller inte med mig om att den kommer passa perfekt lutandes mot vårt blivande gästhus, numera skräphus, som avställningsyta till en växande skara pelargoner. Men nu har beställningen gått iväg och någonstans måste ju pelargonerna stå i sommar och då får det bli på vår gamla trapp...

Hängpelargon 'Mexica Tomcat' 3 stZonalpelargon 'Blue Wonder' 3stZonalpelargon 'Little Lady Bicolor' 3 stHängpelargon Mexica Nealit 3st

Här är pelargonerna som ska få flytta hem till mig... (bilder från odla.nu)

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar