tisdag 17 april 2012

Projekt grenspaljé



På attgöra-listan för i vår finns ett litet spaljéprojekt som tog sin form i höstas när vi tog ner en massa sly i hästhagen. I  höstas hanns projektet inte med men idén väcktes till liv igen i februari när vi eldade resterna av slyet. Tyvärr upptäckte jag då att hästarna hade varit på och gnagt på grenarna så det var aningens för lite grenar som gick att använda. Men sly finns det gott om och jag hade en envis bild i huvudet med en inte alltför hög grenspaljé som passar väl till uteplatsen som ligger mellan snickarbon och lekstugan. Så en lördag när jag kom tillbaka efter en ridtur hade min kära sambo anammat idén och gett sig på projektet. Jättetacksam för hjälpen har jag lite fint påpekat att det blev nästan som jag tänkt mig; de lodräta grenarna är dock inte så lodräta och spaljén går inte ända till väggen. Jag är långtifrån perfektionist - men här tror jag ändå att det blir omstart...

1 kommentar:

  1. Tanken var god. Men det är inte alltid det blir rätt. ;)

    SvaraRadera