torsdag 10 maj 2012

Luktärter lämnade åt sitt öde

Weibulls: Luktärt - 'Royal White'
bild från froer.nu


I år har jag försått ett gäng luktärter, bl a den vita sorten "Royal White". Nu har jag efter att ha drivit upp dem efter konstens alla regler, de flesta i toarullar (som för övrigt klarade sig utan att få äckliga svampar som jag sett kan hända), helt grymt lämnat dem åt sitt öde nerstoppade i en rabatt i trädgården. De började helt enkelt bli för rangliga, och jag börjar ärligt talat tröttna på alla dessa små frösådder som ska passas vareviga dag. I avsaknad av ett växthus trängs de flesta av mina frösådder på vår lilla glasveranda som förutom "växthus" verkar som återvinningsstation till alla mjölkkartonger och annat som sorteras. Så nu återstår att se hur mina luktärtbebisar klarar att stå på egna ben i det hårda kanske för kalla livet. Dessutom ett ganska skuggigt läge.

Så nu ber jag till vädrets makter att temperaturen ska hålla sig på rätt sida av nollstrecket framöver.

Hoppas ni alla har en trevlig trädgårdsvecka och att ni njuter av det härliga regnet!

1 kommentar:

  1. Heja luktärterna!!!
    Hoppas de kommer att trivas ute i stora vida världen... ;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera