tisdag 29 maj 2012

Motala stadspark

Så här års är stadsparken i Motala väl värd ett besök... Så här fint var det en dag förra veckan när jag lunchade på en parkbänk.  


Jag som varken är helt övertygad om rododendron eller knalliga färger blev härligt energifylld och glad efter en halvtimme i parken med strålande sol och en lunchsallad. Och kan bara konstatera att var sak har sin plats; rododendron blandat med bl a azalea och stjärnmagnolia gör sig fantastiskt bra i slänten upp mot Sjögatan och de knalliga tulpanerna i rött, rosa och lite orange piggar verkligen upp...






Den här ganska nyplanterade rabatten ligger lägligt alldeles intill lekparken. Den rymmer bl a funkia, spetsmössa, strutbräken, höstsilverax och alldeles underbara vita liljeblommande tulpaner och är verkligen en rabatt i min smak. En klätterhortensia står i startgroparna för att klättra upp i trädet. Perfekt för både mina barn och mig med så vacker inramning till lekparken, det lär bli flera besök där...


Ha det bra!

1 kommentar: